Thursday, March 31, 2011

Ingin menangis.

what ive been feeling.



Ingin menangis.


Aku hanya ingin menangis,

membuang segala gundah yang terbeku di hati,

biarkan ianya cair.

Sendiri bersama diriku ini.


Aku hanya ingin menangis,

kerna aku yakin manusia tidak memahami

yang tersayang juga tidak akan mengerti

dari aku berbicara dan dipandang dengan seribu muka

aku hanya ingin menangis

sendiri bersama diriku ini


Titisan itu teman karib

buat yang terpencil di dunia ini

bukan semua manusia memahami semua bahasa

bukan semua yang disayang akan mencintai diri semula

Akrab hilang bila berjauh

yang wujud sentiasa hanya DIA

bicara berat hendak diluah

maka tangis adalah bahasa termudah


aku hanya ingin menangis,

menenangkan hati yang menggeletar,

biarkan segalanya mencair,

sendiri bersama diriku ini.


~Hilal Asyraf~

0506PM

291110

Dalam bilik, Irbid, Jordan

Anything For You

Puisi Ingin Menangis


source: http://ms.langitilahi.com/gambar-ingin-menangis/